Sabtu, 10 Januari 2009

Bakal MPP Fakulti Pendidikan

Calon GMUKM bagi kawasan FPEND Thn 1/2 dan 3/4


Ketika Menunggu di Gerak Minda



Calon GMUKM VS Calon Aspirasi

Tanggal 15 januari akan menyaksikan tampuk pemerintahan PMUKM sekali lagi akan bertukar tangan kepada barisan kepimpinan mahasiswa yang baharu. sama ada Aspirasi atau pun Gabungan Mahasiswa yang akan memenangi pilihan raya kampus pada kali ini, ianya akan dapat ditentukan pada malam pengistiharannya. Namun pun begitu, belum lagi masuk berperang Calon Aspirasi di Fakulti Pengajian Islam dan Fakulti Kejuteraan sudahpun tersungkur di medan peperangan pada kali ini. Ini menunjukkan bahawa mereka sudah tidak berdaya lagi untuk mengatur strategi yang bijak sedangkan di pihak Gabungan Mahasiswa, mereka seringkali kelihatan bersemangat dan sering berusaha untuk memenangi PRK agar tampuk kepimpinan PMUKM akan dipegang oleh golongan mahasiswa yang layak dan berkaliber demi kebajikan kepada semua mahasiswa. Penulis ingin mengucapkan Tahniah kepada Pimpinan dan calon-calon GMUKM atas usaha dan semangat yang mereka tunjukkan.

Sebagai seoarang mahasiswa, penulis sangat mengharapkan agar PRK kali ini berjalan dengan lancar tanpa penipuan oleh pihak-pihak tertentu. Penulis juga mengharapkan agar, pihak pentadbiran Universiti, Pengetua-pengetua kolej dan mana-mana golongan bukan Mahasiswa agar tidak masuk campur dalam urusan mahasiswa. ini adalah medan untuk mahasiswa, bukan medan anda. Biarlah mahasiswa yang memilin dan menentukan Pemimpin mereka.

Akhir kata, penulis ingin mengucapkan Selamat Berkempen kepada semua calon. Jadikanlah peluang ini untuk anda mengasah bakat kepimpinan anda. Kepada seluruh mahasiswa, penulis berpesan agar bijak dalam membuat keputusan. Pilihlah pemimpin yang layak dan mampu menjaga kebajikan anda agar anda tidak menyesal di kemudian hari. wasalam

0 komentar: